Pokud se rádi necháváte fascinovat technickými vynálezy dob minulých, určitě byste měli navštívit Národní technické muzeum v Praze. Nabídnou vám tu hned několik velice zajímavých „nej“. Třeba v oblasti automobilové dopravy a sportu.
· Jedním z nich je i nejstarší zachovaný veterán na světě od francouzské firmy Bugatti.
Pochází z roku 1910. Jde o dvousedadlový sportovní automobil Bugatti 13, který vyjel z molsheimské továrny Ettore Bugattiho. Na svou dobu jezdil opravu velkou rychlostí, kterou by rozhodně na okresních cestách provoz nezdržoval.
· Jeho výkon byl maximálně devadesát pět kilometrů za hodinu.
Doutníková formule
K nejcennějším kouskům expozice patří určitě Mercedes-Benz, který vznikl v době takzvaných doutníkových formulí v letech 1938 až 1939. S tímto vozem jezdil slavný německý závodník Rudolf Caracciola, který byl nejúspěšnějším automobilovým závodníkem v období před druhou světovou válkou. Ačkoliv od jeho působení na závodní dráze uplynula už hezká řádka let, stále je držitelem dvou rekordů.
1. Ve svém Mercedesu dosáhl neuvěřitelné rychlosti – čtyř set třiceti dvou kilometrů za hodinu. Stalo se tak na dálnici Frankfurt-Darmstadt.
2. Druhým rekordem je jeho šest vítězství na Velké ceně Německa.
Auto pro mimozemské civilizace
Vidět tu můžete i nejstarší vůz z prezidentských hradních automobilů Tatra 80. S takovým vozem jezdil náš první prezident Tomáš Garrigue Masaryk.
– Když v Praze hrozilo roku 1938 bombardování, právě tento vůz odvážel české korunovační klenoty do bezpečí ve slovenské Žilině.
Svým aerodynamickým tvarem uchvátila návštěvníky švýcarského autosalonu v Ženevě roku 1937 Tatra 77 A.
· Dokonce si i několik těchto vozů koupila americká studia v Hollywoodu, aby je použila do svých filmů.
· Na plátně se v nich pak proháněli marťani, kteří navštívili naši planetu.