Každá firma chce co největší popularitu. Je to jen logické, když vezmeme v úvahu, že čím více lidí o ní ví, tím více zákazníků přiláká. A jedním z nejtypičtějších způsobů propagace jsou nejrůznější typy reklam. Ty dostanou jméno podniku do povědomí lidí a probudí v nich zvědavost, takže prodejnu navštíví a s trochou štěstí si tam i něco koupí.
Tak to alespoň platilo doposud. Svět se ovšem vyvíjí, a s tím i marketing. Stále méně lidí sleduje televizi či kupuje tiskoviny. Ano, zvláště u starší generace se stále jedná o nejlepší způsob propagace, avšak pomalu ustupuje novému, internetovému věku. Neboť proč by si měli lidé kupovat noviny či sledovat televizi, když na internetu mají okamžitě dostupné veškeré zprávy, a to okamžitě a navíc aktualizované. A co se filmů týče, pak stahování či sledování prostřednictvím některé ze streamovacích služeb je podstatně pohodlnější. Můžete si svůj oblíbený film pustit kdykoliv, můžete během něj dát pauzu, a navíc nebude přerušován reklamami.
Je tedy jasné, že i firmy se pomalu přesouvají do kyberprostoru. S tím však přišel nový problém: jak vytvořit webovou stránku tak, aby potenciální zákazníky zaujala, a podnítila v nich zájem o koupi? Stačí dodržovat několik jednoduchých pravidel. Jako příklad použijeme web SEO Seolight.
Tím prvním je nutnost, aby vaše stránka byla vždy aktuální. Mělo by být také vidět, že svůj web pravidelně aktualizujete, a to hned na úvodní stránce. U webu firmy Seolight nic takového nenajdeme. Ač je, alespoň podle počítadla spokojených klientů, které je tam umístěno, aktuální, nenajdete zde žádné novinky, což je trochu škoda.
Dalším faktorem je přehlednost. Potenciální zákazník musí rychle a intuitivně najít informace, které potřebuje. Obvykle se jedná o aktuální nabídku, ceník, seznam a adresy prodejen a případně kontaktní informace.
Zde je na tom firma Seolight poměrně dobře. V horní části jejich webových stránek najdeme poměrně přehledný rozcestník, který nás rychle dopraví tam, kam chceme. Jediné, co chybí, je ceník. Pokud tedy potřebujete vědět, kolik za jejich služby zaplatíte, musíte se obrátit na některého z jejich zástupců.
Dá se tedy říci, že se jedná o stránku, která neurazí, avšak kde je prostor pro zlepšení. A věřím, že to přijde brzy.